Nikon Imaging | Nederland | Europa
single original /imported/images/web/NL/NPS/08_D5_ambience_8 cropped--original.jpg 0 nl 1 1 0 0 black none Yellow <text></text> <text_color>#ffffff</text_color> <text_weight></text_weight> <parallelogram_shape></parallelogram_shape> original small left:0px;top:0px; black _self [accept-language] = [en-US,en;q=0.5] [host] = [www.nikon.nl] [If-Modified-Since] = [Fri, 18 Oct 2019 17:39:00 MSK] [connection] = [Keep-Alive] [accept-encoding] = [gzip] [user-agent] = [CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)] [accept] = [text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8] pro/pro_main

Nikon staat al méér dan 100 jaar bekend om het leveren van uiterst betrouwbare en gebruiksvriendelijke en intuïtief te bedienen apparatuur. Daarom helpen wij professionele fotografen zichzelf verder te ontwikkelen daar waar dat kan en staan wij hen met raad en daad bij als het hen in technisch opzicht soms even tegenzit.

Nikon Professional Services biedt een breed assortiment van producten en diensten aan.
Van gratis ‘check & cleans’ tot een 24/7 No Panic Service. Maar daar houdt het niet bij op;
Onze service gaat verder! Zo organiseren we ook workshops over de nieuwste technologische ontwikkelingen en beschikken we over een levendige, besloten online community.
Want, wij weten als geen ander dat de beste prestaties ontstaan in teamverband. Zo komt u sneller tot topprestaties en kunt u zich voor de volle 100% richten op uw fotografie. Leer meer over Nikon Professional Services: NPS is leerzaam, handig, biedt u zekerheid én is behulpzaam.

Leerzaam

Er valt iedere dag wel wat nieuws te leren of te ontdekken en géén dag is hetzelfde. 
Nikon helpt u graag uw kennis te vergroten en als onderdeel van het “Nikon Life-long Learning” -project organiseert zij masterclasses en cursussen. Zo verzorgt Nikon bijvoorbeeld regionale bijeenkomsten voor professionele fotografen en geeft zij het bekroonde Nikon Pro magazine uit.

Nikon Pro Magazine
Als professional houdt u eenvoudig de laatste ontwikkelingen bij door het lezen van het Nikon Pro Magazine. Dit magazine verschijnt maar liefst 3 keer per jaar en biedt een informerende en inspirerende blik op fotografie – en de mensen achter de camera. We voorzien u zo graag van het laatste nieuws, informeren u over de nieuwste technologieën die voor u belangrijk zijn voor u als professionele fotograaf en we laten u graag prachtige beelden zien. Dat alles doen we voor onze NPS leden al sinds 1995. 

Masterclasses
Twee keer per jaar organiseert Nikon exclusief voor haar NPS leden interessante masterclasses. 
Één masterclass (meestal een serie) die betrekking heeft op de techniek, of de zakelijke kant van fotografie. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de transitie van foto naar video, marketing voor fotografen en journalistieke bruidsfotografie. De andere masterclass is er één met een fotograaf van wereldfaam. Zo stonden Anton Corbijn, Stanley Green en Gregory Crewdson al bij ons op het podium. 

NPS Global; Een hulpbron vol technische informatie
Op zoek naar een technische gids of achtergrondinformatie over een bepaalde technologie? 
Daarvoor hebben we de NPS Global website in het leven geroepen. Hier kunt u leren hoe u alles uit uw camera kunt halen. Deze website staat boordevol professionele artikelen die verder gaan dan de handleiding. 

NPS online community
1+1 = 3 en samen bereiken we meer! Daarom hebben we speciaal voor onze NPS leden een besloten Facebookgroep in het leven geroepen. Hier kunt u niet alleen allerlei informatie vinden die voor u belangrijk is, maar kunt u ook hulp krijgen van uw naaste collega’s. Samen met andere professionele vakbroeders- en zussen kunt u hier waardevolle informatie met elkaar uitwisselen en delen.
Zinvolle informatie en kennis op hoog niveau zonder storende elementen. Een professioneel platvorm dat uitsluitend bestaat uit andere professionals binnen uw vakgebied.

Handig

Handig is NPS zeker! Nikon begrijpt als geen ander dat iedere professionele fotograaf moet kunnen vertrouwen op zijn apparatuur. Betrouwbaarheid en bedrijfszekerheid staan bij ons hoog in het vaandel. Soms hebben camera’s toch onderhoud nodig en wanneer dat gebeurt houden we deze onderbreking zo kort mogelijk. Onze service is snel en betrouwbaar!

48-uurs service
Als u service nodig heeft dan is dat al vervelend genoeg. Gelukkig kunt u als professional vertrouwen op de goede service en support van NPS. Want onze mensen repareren uw Nikon camera binnen 48 uur. Dat beloven wij u! Lukt het ons niet? Bijvoorbeeld, omdat een onderdeel niet voorradig is dan is er géén nood aan de man! U krijgt van ons dan kosteloos vergelijkbare leenapparatuur die u mag gebruiken net zolang als dat de reparatie duurt. 

Check & Clean
Stof op de sensor van uw digitale camera is helaas niet helemaal te voorkomen. Er komt een dag dat u dit een keer zult zien. Gelukkig is dit euvel voor NPS leden snel en eenvoudig op te lossen, want één keer per jaar mag u als NPS lid al uw NPS geregistreerde apparatuur bij het Nikon Service Point kosteloos laten controleren en reinigen (externe reiniging en sensor clean). Maak daarvoor wel vooraf even een afspraak! Want de gemiddelde professional heeft al snel twee camera’s en vijf objectieven in zijn ‘tas’.

Zoals beloofd – Wij gaan verder! NPS komt namelijk ook met grote regelmaat bij u in de buurt. 
Zo zijn wij regelmatig te vinden in de winkel bij onze Pro dealers. Exclusief voor onze professionals zijn wij er dan om uw apparatuur na te kijken. Het is bovendien voor u een mooi moment om de verschillende collega’s uit uw regio weer eens te spreken en te zien. Gezien het regionale karakter van deze bijeenkomsten ontvangt u hiervoor een persoonlijke uitnodiging.

Zeker

Overal waar u gaat of staat kunt u als professional op ons rekenen. Of u nu in Dubai bent of in L.A en van Amsterdam tot Tokio. Wij helpen u verder op het moment dat u onverwacht hulp nodig heeft en dat geeft een geruststellend gevoel. 

NPS global
NPS werkt internationaal en levert haar diensten en services overal ter wereld en waar u ook maar bent. Met uw NPS pas kunt u terecht bij alle NPS service centra in de wereld. Zelfs uw garantie is geldig in het buitenland voor al uw NPS geregistreerde apparatuur. Klik hier voor meer informatie over onze wereldwijde NPS organisatie vindt u hier.

No Panic Service
De meest geruststellende service die wij te bieden hebben; de No Panic Service.
Het zal u immers maar gebeuren: U staat klaar bij een zwembad, alles in gereedheid gebracht voor het uitvoeren van een prachtige opdracht voor een belangrijk sportkledingmerk. De visagie is bijna klaar uw modellen hebben er zin in, u heeft er zin in en dan… plotseling, door een kleine onhandigheid… valt alles letterlijk in het water!!!

Paniek! – Of beter gezegd ‘No Panic!’; Want Nikon zorgt ervoor dat uw opdracht niet in het water valt. Er is géén enkele reden om volledig in paniek te raken, want één enkel belletje naar de ‘No Panic’ service koerier is voldoende om binnen 4 uur ‘droogjes’ verder te gaan. Deze service bieden wij u 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Zelfs in die situaties dat het u even héél erg tegenzit, kunt u als NPS lid op ons vertrouwen!

Informatie over de No Panic Service ontvangt u bij uw NPS pas.  Hoewel deze service niet gratis is, draagt Nikon wel bij in de kosten. Direct naar de Nikon No Panic Service (login vereist): Klik hier.

Verzekering
Nikon begrijpt uiteraard dat u liever niet betaald voor iets dat u liever nooit nodig zult hebben. Toch kan het verzekeren van uw kostbare apparatuur handig zijn, want er zal maar eens wat kunnen gebeuren. Diefstal, verlies of schade. Het is iets waar we liever niet over willen nadenken. We willen u daarom graag helpen de kosten voor de verzekering van uw apparatuur zo laag mogelijk te houden.

NPS leden kunnen namelijk korting krijgen bij de grootste verzekeraar in Nederland van fotoapparatuur; Klomps en Boor. Als u hier bij het afsluiten (of wijzigen) van uw verzekering aangeeft dat u lid bent van NPS dan zullen zij - na controle daarvan – u een fikse korting geven op de premie. Klomps en Boor kan u als zelfstandig fotograaf, naast een apparatuur verzekering ook andere verzekeringen aanbieden. Van een autoverzekering tot een pensioenverzekering. Voor meer informatie kunt u kijken op www.kbrbeheer.nl.

Behulpzaam

Team NPS Nederland
Fotografie zit ons in het bloed. Het stroomt door onze aderen en we ademen fotografie. 
Bij Nikon Nederland zijn we 100% toegewijd om u als professioneel fotograaf behulpzaam te zijn waar dat kan. Als NPS lid heeft u een vast aanspreekpunt en al onze collega’s spreken de taal van de vakfotograaf. Met NPS klikt het altijd!

Contact met NPS:

Vragen over het lidmaatschap: 
Mail met nps.nl@nikon.com

Technische informatie:
Nikon European Support Center
Het Nikon European Support Center is één grote online kennis database met méér dan duizend antwoorden op tal van uiteenlopende vragen. Een welhaast onuitputtelijke kennisbron. Er is niet alleen ruimschoots kennis aanwezig over het oplossen van problemen met software of het uitvoeren van updates. U kunt er ook terecht voor wat meer algemene vragen over fotografie. 
We beantwoorden ze allemaal graag voor u!

Uw vraag online stellen? Ga naar Nikon.nl en kies Service en Support. 
Belt u liever? Dat mag natuurlijk ook! Bel dan, tegen lokaal tarief, tussen 9.00 en 17.00 uur met: 09001-callnikon (09001225564). 

Schade en reparaties:
Nikon Service Point
Als uw camera het ineens niet meer doet. Of, als u schade heeft, omdat u uw camera per ongeluk heeft laten vallen dan kunt u terecht bij het Nikon Service Point in Beverwijk. Hier wordt uw Nikon apparatuur snel en doeltreffend op vakkundige wijze gerepareerd. Een team van uiterst bekwame specialisten staat hier voor u klaar. Een prijsopgaaf van de te maken kosten ligt vaak al in uw mailbox op u te wachten, nog voordat u thuis bent. Als NPS lid krijgt u extra service en worden schades en reparaties vaak al binnen 48 uur verholpen.

Heeft u vragen over schade of reparaties ga dan naar:  www.nikonservice.nl of neem (tussen 8:30 tot 12:30 uur en tussen 13:00 en 17:00 uur) telefonisch contact op door te bellen naar: 0251-274737. Een track en trace van uw reparatie kunt u bekijken op: www.nikonrepair.nl

NPS aanvraag

Aanvragen NPS lidmaatschap

NPS - Nikon Professional Services - is een serie diensten die Nikon aanbiedt aan professionele gebruikers van Nikon apparatuur. Onder een professionele gebruiker verstaan wij een persoon of bedrijf dat in grote mate afhankelijk is van de apparatuur van Nikon voor het verwerven van inkomsten.

Een professionele gebruiker hoeft dus niet per se een fotojournalist, of sportfotograaf te zijn, maar kan evengoed ook een bedrijf zijn dat zich richt op fotografische dienstverlening of een overheidsdienst zijn. 

Om in aanmerking te komen voor het NPS lidmaatschap dient u minimaal te beschikken over 2 Professionele camera’s (D4 en nieuwer) én over 3 Professionele objectieven (objectieven zonder diafragmaverloop) te bezitten. Daarnaast moet bij de aanvraag voldoende bewijs van professionaliteit bijgevoegd worden, zoals een kopie inschrijving KvK van uw fotografie bedrijf, en/of een kopie van een geldige, erkende perspas, publicaties, enz.

Het is waar dat NPS leden enkele privileges hebben die anderen niet hebben. Daarvoor geven zij ook belangrijke feedback die Nikon helpt haar producten te verbeteren en dat komt uiteindelijk iedereen ten goede. Ondanks dat het NPS lidmaatschap kosteloos is, worden zeker niet alle diensten die NPS haar leden te bieden heeft gratis aangeboden.

Als u voor het NPS lidmaatschap in aanmerking wilt komen, kunt u het formulier voor uw aanvraag hier downloaden. Lees hier de NPS lidmaatschapsvoorwaarden.

Het ondertekende formulier kunt u per post of per e-mail aan ons terug sturen. Het (email)adres vindt u onderaan het formulier. Vergeet niet de kopieën van het bewijs van uw professionaliteit bij te sluiten.