Nikon Imaging | Nederland | Europa

11-01-2017

KeyMission 360 creëert een alomvattende 360˚-ervaring voor de lancering van de nieuwe MINI Countryman

Amsterdam, 11 januari 2017: Nikon maakt bekend dat hun Imaging Business Unit een wereldwijd marketingverband is aangegaan met MINI om samen content te creëren en een reeks marketinginitiatieven te ontplooien voor de nieuwe KeyMission action camera's en de nieuwe, onlangs aangekondigde MINI Countryman. Via een verzameling echte belevenissen die zijn vastgelegd met de KeyMission 360 en mogelijk zijn gemaakt door de nieuwe MINI Countryman, probeert dit samenwerkingsverband ontdekkingsdrift aan te moedigen en deze ervaringen te delen in 360˚ met tot de verbeelding sprekende details.

De KeyMission action camera's en de MINI Countryman belichamen de avonturiersmentaliteit en de wens om het leven ten volle te ervaren. De merken delen ook een passie voor het vertellen van verhalen.

De KeyMission 360, die naadloze 360˚-video's in elke richting kan vastleggen, heeft de wereld van handsfreevideo veranderd van korte adrenalinemomenten naar het in beeld brengen van betekenisvolle avonturen. Tijdens hun missie om ervaringen te verzamelen, zorgde de MINI Countryman voor nieuwe verhalen door nieuwe wegen in te slaan, terwijl de KeyMission 360 de perfecte compagnon was om die verhalen vast te leggen met 360˚-video in 4K UHD-kwaliteit.

In deze samenwerking bieden beide partners elkaar voordeel. MINI integreert de KeyMission 360 in diverse fasen van hun marketing- en persactiviteiten, variërend van exclusieve filmopnamen en media-evenementen tot campagnes op social media en in winkels. Met behulp van de KeyMission 360 kan MINI hun klanten nieuwe perspectieven en meeslepende belevenissen laten meemaken, zelfs voordat de auto's in de showroom staan, terwijl de opmerkelijke innovaties op het gebied van optiek en beeldverwerking van de KeyMission 360 tot uiting komen in de 360˚-video's van de MINI Countryman.

“Unieke en authentieke belevenissen, buiten de gebaande paden, worden voor mensen steeds belangrijker”, aldus Marc Lengning, hoofd MINI Brand Management. “De nieuwe MINI Countryman kan ze bijna overal naartoe brengen om dergelijke belevenissen te ervaren en Nikon’s KeyMission 360 is de perfecte compagnon om ze vast te leggen.”

“Nikon staat bekend om innovatie en het bieden van unieke ervaringen. In MINI hebben we de perfecte partner gevonden omdat we veel van dezelfde waarden delen, zoals authenticiteit en enthousiasme om erop uit te gaan en de wereld te verkennen”, zegt Birgitta Olson, General Manager, Global Marketing & Research Strategy Division, Imaging Business Unit.  “We zijn erg blij met de nieuwe samenwerking en in de ware geest van ontdekkingstochten en het opdoen van ervaringen werken we nauw samen om échte verhalen te vinden en ze met indrukwekkende details te delen.”

* MINI en Countryman zijn handelsmerken en handelsnamen van hun respectievelijke eigenaren.
* Nikon en KeyMission zijn handelsmerken en handelsnamen van Nikon Corporation.
* Andere handelsmerken en handelsnamen zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
* De informatie is actueel op de datum van publicatie. De informatie kan zonder kennisgeving worden gewijzigd.