Nikon Imaging | Nederland | Europa

‘The Moment of Impact’ vastleggen met de D500

Hoe kunt u de #MomentofImpact vastleggen? Nikon is een samenwerking aangegaan met tweevoudig BAMMA-wereldkampioen mixed martial arts Tom ‘Fire Kid’ Duquesnoy en sportfotograaf Tom Miles om het ultrakorte inslagmoment van een klap vast te leggen en scènes te laten zien die anders onmogelijk met het blote oog zichtbaar zouden zijn.

Kijk hoe het dankzij de korte verwerkingstijd en de hoge ISO-waarden van de Nikon D500 lukt om de supersnelle MMA-superster vast te leggen terwijl hij meerdere etenswaren zoals watermeloenen, taarten en pompoenen kapot slaat of trapt.

Nikon D500 - The Moment of Impact

Biografie van Tom Miles

Tom Miles is een professionele fotojournalist en commerciële sport- en portretfotograaf, gevestigd in Londen, Verenigd Koninkrijk. Hij fotografeert voor diverse landelijke tijdschriften en commerciële klanten zoals The Telegraph, Men’s Health en Men’s Fitness. Hij voelt zich voornamelijk aangetrokken tot sport en fitness omdat het een grote verscheidenheid aan werk oplevert en hem de kans biedt om samen te werken met zeer inspirerende mensen, zoals Paula Radcliffe, Rory Mcllroy en Mo Farah, en tegelijkertijd gedenkwaardige opnamen te maken.
Tom heeft ook lesgegeven aan meer dan 30 universiteiten in het Verenigd Koninkrijk en cursussen gegeven voor de Nikon School in het Verenigd Koninkrijk en voor de Association of Photographers.
www.tmphoto.co.uk / www.photosmudger.com

Biografie van Tom Duquesnoy

Tom Duquesnoy, bijnaam Fire Kid, is een Franse MMA-vechter (Mixed Martial Arts), geboren op 21 juni 1993 in Lens, Frankrijk. Duquesnoy is de nummer één vedergewicht in Europa sinds 2013.

Hij heeft de Europese riemen van Belgium Beatdown en Killacam gewonnen en heeft momenteel de wereldtitels in het BAMMA-vedergewicht en -bantamgewicht in bezit. Hij won zijn eerste twee gevechten in Killacam in slechts 35 seconden, waarna hij lid werd van de British Association of Mixed Martial Arts (BAMMA), de grootste Europese MMA-organisatie.

Nikon's campagne 'The Moment of Impact' | Wat zit er in je fototas?

Nikon's campagne 'The Moment of Impact' | Achter de schermen